måndag 5 december 2011

Det går fort nu

Dagarna går så fort. Nyss frågade jag om jag fick sätta upp adventsljusstackarna (ja... det är synd om dem som bara får vara uppe ett par veckor varje år) och nu har andra advent redan passerat.
Kalenderljuset kom upp igår och idag har vi tok-eldat för att komma ikapp.
Det är nog hög tid att jag börjar med kransarna till midsommarstången om jag ska hinna få dem färdiga i tid.

Nästa år satsar jag på att få upp julgardinerna 1 nov. Då finns det ju i alla fall en chans att de hinner upp.


2 kommentarer:

  1. Fjärde december är väl inte så sent. Det ser mysigt ut hemma hos er när ljuset brinner. Vad fint att skapa en daglig tradition kring ljuset under adventstid.

    Varma hälsningar
    Farmor

    SvaraRadera
  2. Nej, du har rätt, fjärde december är inte så sent alls. Vi pratade om det i går och kom på att det är advent som ställer till det. Andra advent låter sent, men eftersom advent ligger tidigt i år är det inte så sent ändå.

    SvaraRadera